Filmtips: 3096 dagar

Såg den här filmen idag. Det är nog den bästa film som gjorts i år. Man blir verkligen gripen, och filmskaparna har lyckats få fram allt på ett sådant starkt sätt. Jag rekommenderar er verkligen att se den, känslig eller inte. ALLA borde ge den en chans, för att verkligen förstå att sånt här händer varje dag utan vår vetskap. Denna film är baserad på en verklig händelse som hände år 1998 och avslutades år 2006. Den handlar om Natascha Kampusch, och jag förstår inte hur sjukt rubbade vissa människor kan vara.



(från Discshop)
År 1998 kidnappades tioåriga Natascha Kampusch mitt på ljusa dagen i Wien. I åtta år hölls hon fången i ett trångt källarutrymme, innan hon slutligen lyckades fly. Det här är den gripande och sanna historien om hennes 3096 dagar i fångenskap.

3096 DAGAR är den otäcka filmatiseringen av Natascha Kampuschs gripande självbiografi om åren i fångenskap efter att hon som tioåring blev kidnappad. I rollen som Kampusch syns Antonia Campbell-Hughes (Albert Nobbs) i en oförglömlig insats och i övriga huvudroller märks de danska stjärnorna Thure Lindhardt (Änglar och demoner) och Trine Dyrholm (A Royal Affair). 3096 DAGAR är regisserad av den prisade regissören Sherry Hormann (En blomma i Afrikas öken).




Kommentarer
Postat av: Jennie J

Men gud vad hemskt. Jag och Marcus ska se den. /Jen

2013-09-15 @ 20:58:36
URL: http://jenwouh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0