Filmtips

Har ni tråkigt eller är sjuka som jag, kan jag ge er några filmtips - vet att sånt uppskattas!
 


1. The Impossible - Handlar om en familj som är med om tsunamin i Thailand julen 2004. Den är verkligen hur bra, spännande, hemsk som helst! Jag som har svårt att gråta till filmer bölade som en idiot till denna. Den bästa filmen jag sett på länge, så den rekommenderas verkligen.

2. The Hunger Games - Många har nog redan sett den, men efter som jag är såg jag den förra veckan. Trodde det skulle vara en typisk killfilm med action och skit, men det var mycket mer än så! Handlar om en tjej och en kille som väljs ut i ett "spel" där alla måste döda varandra, och bara en person kan vinna. Sjukt spännande och bra film, bra skådespelare, handling och musik!

3. Berättelsen om Pi - Såg den på bio för två veckor sedan. Verkligen den bästa filmen jag någonsin sett på bio! Den hade hela paketet, skådespelarna, handlingen, spänningen, musiken. Den har vunnit 9 Oscars tror jag, och jag förstår verkligen varför! Handlar om en indisk pojke som är med om en olycka över havet, så han hamnar i en liten livbåt. Tillsammans med en tiger. SE DEN!
 
4. Dawn of the Dead - En gammal film från 2005, men har inte sett den förrän nu. Handlar om att över en natt så sprids det ett virus så alla människor jorden runt blir galna, och suktar efter människokött. En typisk zombiefilm alltså, men rätt bra gjord ändå. Bra handling, dock tog den slut rätt fort - vilket var synd!
 
5. Ego - Såg den på bio nu i helgen. Handlar om en kille som är ett typiskt ego, tänker mest på sig själv och tror han är snyggast osv. En dag är han med om något hemskt, han går in i en skylt och blir blind. Allt förändras. Tyckte den verkligen var bra för att vara svensk, skiljer sig ganska mycket från andra svenska filmer faktiskt. Den får en att tänka och man blir berörd!
 
6. Wolf Creek - Baserad på en sann berättelse. Handlar om tre kompisar som är ute på roadtrip, i Austrualien tror jag. Något går fel till med deras bil, så de stöter ihop med en gubbe som verkar hur rolig och snäll som helst. Han erbjuder sig att hjälpa dem. Dagen efter vaknar en av tjejerna upp i ett skjul, bunden.. Är en riktigt spännande och obehaglig film, man kan liksom inte fatta vilka psychos det finns i världen. Var ändå riktigt bra, jag som är svag för verkliga filmer älskade denna.

7. Enough - Oj, nu råkade jag lägga in framsidan med ett annat språk. Den heter iallafall "Enough" och den handlar om en kvinna som blir misshandlad av sin man. En dag bestämmer sig hon att hon ska ta deras dotter med sig och fly bort från honom.. vilket är svårt för han gör vad som helst för att hitta henne igen. En sjukt spännande film med Jennifer Lopez i huvudrollen, rekommenderas verkligen!
 
8. The Time Traveler's Wife - En sjukt bra film, baserad på en bok. Den är rätt krånglig, men verkligen superbra. Det handlar om en kille som åker fram och tillbaka i tiden, utan avsikt. När han väl åker någonstans, följer aldrig kläderna med utan de stannar på samma plats, så när han är någon annan stans letar han först reda på nya kläder sen en orsak till varför han just är på den platsen vid det tillfället.

Kommentarer
Postat av: Ika

Åh alltid bra med filmtips! De två översta verkar sjukt bra, måste se dom :)

2013-02-05 @ 21:48:48
URL: http://emelieeriika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0