Aldrig har jag känt mig så levande

Hela veckan har varit fruktansvärt underbar. Allt har gått över förväntan, & inget har gått fel. Tänkte ge er en liten resumé på hur min studentvecka har varit. Fy fan vad jag är bra.



Måndag: Skitväder. Brännboll i Boulognern (Vilda Western-tema) & jag var cowgirl. Spelade i ösregn & blev dyngsur. Gick runt på stan och skrek att vi snart tar studenten. Drog hem, fixade mig & käka pizza. Drog sen till Linda på förfest, sen till Clara & senare till Interpool. Kom hem vid ett & sov gott med älskling.

Tisdag: Fika i skolan med lärarna & BF-treorna. Kerstin läste upp en dikt hon skrivit om vår klass, och den stämde in så jävla bra. Flak-dekoration (måla lakan) solade en 20-minutare, käkade pizza med älskling och sen drog jag till Clara på förfest med klassen. Sen drog vissa till Linda, där vi drack & spelade ölspel till midnatt.

Onsdag: Vattenkrig. Vår skola Polhem skulle vara militärgröna, coolt. Var livrädd att få geggavatten på mig, haha! Det var iallafall mulet och iskallt ute. På kvällen drog jag, Emma, Johanna & Linda till Söderhielmska på Onsdagsfesten. Vi åt tacos, drack öl & cider, lyssnade och sjöng med trubaduren som satt precis bredvid oss (bästa platsen, oh yeah!) önskade en låt och fick den, Summer of 69. Drog sen vidare på Interpool med Linus, Martin och Brinka och därefter till Saints.

Torsdag: Vilodag. Sov ut länge med hjärtat - sen drog jag & Linda till Emma med grejer till flaket.

Fredag: Studentdagen. Gick upp kvart över fyra & fixade mig. Åkte till teatern med Clara & Linda för att klassen skulle fotas först av alla, 7.30. Vi drog sen vidare på champagnefrukost i Boulognern. Åkte till skolan för mingel, stipendiegrejs och tråk i aulan (Linus & Emma fick stipendier, grattis till er!!) Studentlunch, betygsutdelning (jag fick 9 G, 6 MVG och 13 VG, woho!) utsparken för vår klass var 13.25, och jag lovar, jag var helt jävla galen inombords, jag bara kokade av adrenalin! Letade upp familjen & fick fina blommor & gosedjur. Parad, cab-åk med Linda i stan, helt jävla otroligt var det! Mat och fika hemma med släkt och familj. Fick jättefina presenter, bl.a. blommor, ramar & presentkort på Cervera. Fick även ett körkortspaket värt 7000kr. Tack fina ni! Åkte in till stan på kvällen för flak-åk, det absolut roligaste på hela dagen. Plockmat hos mig, mer flakåk, käk hos Mattias, mer flakåk. Vid midnatt drog jag, Johanna, Hanna och Maria till Slick och var där tills de stängde. Drog hem sen med Linus, och jag grät ett bra tag för jag hade haft världens bästa dag och nu var den slut.

Idag: Linus sover fortfarande, och jag gick upp vid 12 - PIGG. Idag blir det bara mys och chill för hela slanten. Känns hur okej som helst. På måndag väntas ett helt nytt liv, nämnligen vuxenlivet.


Kommentarer
Postat av: Ika

Låter som en helt underbar vecka! Studentveckan och studentdagen är ju helt awesome :) bara synd att det inte varar längre. Men nu har du hela livet framför dig :)

2012-06-10 @ 01:35:58
URL: http://emelieeriika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0