Ricinolja

Sitter just nu med ricinolja i håret - och det är vad ni alla vet: Laxeringsmedel. MEN, man kan även ha det i hårbottnen som får ens hår att växa! Normalt sett växer håret 1 cm per månad, men med ricinolja i 3 ggr/vecka kan det växa mycket fortare. För vissa kan det växa ungefär 5 cm i månaden!
 
Lite instruktioner hur man gör, om du också vill testa!
1. Köp KALLPRESSAD ricinolja, om det inte står det är det annat och det kan vara skadligt för håret. Det finns på bland annat apotek, hälsobutiker & bodystore (Själv köpte jag på bodystore).
2. Ta en massa olja i handen och gnugga in i hårbotten, i hela håret. Vissa har i hela håret, men det tror jag inte behövs då det bara växer i hårbotten, så jag "drar ut" oljan som blir överflödig i längderna istället.
3. Låt det sitta i ungefär 25-45 minuter, det är alldeles upp till dig! Själv ska jag låta det sitta i ungefär 30min.
4. Tvätta ur det och tvätta sen håret som vanligt.
 
Håret ska inte ta skada av oljan eller bli fett, så hoppas det stämmer! Det sägs att håret blir både starkare och finare med ricinolja. Här kommer lite före/efter bilder på tjejer som testat oljan!
 

Bilder från google!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0