Mitt 2011

Ett händelserikt år har det varit, verkligen. Många bra, dåliga, roliga, sorgliga, spännande, tråkiga, katastrofala, underbara stunder har det varit. 2011 har varit ett bra år, men 2012 ska bli ännu bättre. Here you go!

JANUARI

Lärde känna en toppentjej, Johanna! Hade tjejkvällar & levde livet. Tog farväl av min farmor på hennes fina begravning. Började dansa igen. Fick årets första MVG på en engelskauppsats. Linda tjuvfilmade mig när vi pratade hemlisar i 10 minuter, haha SÖT! Bråk. Tjafs. Fick mitt hjärta krossat.



FEBRUARI
Trumkonsert med musikgruppen. Redovisade pjäsen "Sommarkollot" med Linda som blev en succé, då jag spelade emotjejen Eloise. Jag mådde bättre. Var på fest hos syrran som fyllde. Tog ut det gamla löshåret och satte i nytt. Blev besatt av The Walking Dead. Hade en massa mysiga dagar med Linus. Klassfest. Firade alla hjärtans dag och tillbringade sportlovet tillsammans med världens finaste kille. Började ta skolan på dödligt allvar.



MARS
Många mysiga filmkvällar med fina människor. Testade en snus för första gånen, USCH. Slingade håret någon nyans ljusare. Jag och mina tjejer blev Six Chicks. En person gick ut ur mitt liv. Experimentsdag med klassen, hade så jäkla kul! Våren kom. Tjejkväll - fjortistema. En massa fika med flickorna. Lärde känna en väldigt bra vän, N. Linda fyllde 19, och fick en egengjorde musikvideo i födelsedagspresent.



APRIL
Grät för första gången på bio, till "Hur många lingon finns det i världen". En massa pluggfikor med tjejerna. Hade en massa prov & redovisningar. Tjejkväll - emotema med film samt övernattning. Fick mitt livs andra MVG+ på ett musikprov. Chris Medinas låt "What are words" blev en hit och jag blev kär i den. Åkte till Stockholm med tjejerna. Läste "Pojken som kallades det". Firade valborg ute i Klarskissen med hjärtat och grabbarna.



MAJ
Blev besatt av Cactus & Lime-festisen. Satt kvar i skolan till sex & pluggade. Engelska nationella. Man kunde gå i shorts varje dag. Fiskade in ett sommarjobb. Plugglistan började ta slut. Började tänka på att göra en tatuering. Sjöng med Angela på Hantverkarnas modevisning. Blev asförbannad för att jag bara fick ett G i Idrott trots att jag kämpade som en galning. Fick 3 stycken MVG, 3 VG och 1 G denna termin. Köpte en Eclipse-tshirt. Åkte till Stockholm med klassen & gick på konsert.



JUNI
Bakade lyckade kanel & vaniljbullar. Hade parfest. Blev jättebrun & fixade fina naglar. Skolavslutning. Picnik i Boulognern med tjejerna. Syrrans sjuksysterexamen. Fest. FICK MITT FÖRSTA STIPENDIUM! Tog ut löshåret och slingade håret mörkblont. Var på mitt första bröllop, min systers & Robins så jag fick vara brudtärna. Hade många mysiga kvällar med vännerna & pojkvännen. Spelade in en kort skräckis: "Spadmördaren". Midsommar. Blev besatt av TVD. Började sommarjobba. Tog mitt första dopp.



JULI
Käkade enchiladas för första gången i mitt liv. Blev kung på att baka! Gick på sommarkvällar & tisdagsdanser på Ön med mitt älskade hjärta. Åkte raggarbil. Åkte till Storvik med bästavän & såg spöken. Hade photoshoot med bästis där jag både var rockig & kvinnlig. Hade en efterlängtad tjejkväll. Sista Harry Potter filmen gick på bio.



AUGUSTI
En massa sommarmys ute i Hedesunda. Hjärtat fyllde 19. Storshopping med bästavän. Roliga utekvällar med vännerna. Skolstart. Jag & Linda påbörjade manuset till vårt projektarbete. Första gången ute på Old Saints med hjärtat och Sebbe. Josef fyllde 11. Skaffade fler hål i öronen & färgade utväxten. Köpte ett namnhalsband.



SEPTEMBER
Mitt livs sista klassfoto med temat poliser. Pappa fyllde 51. Var på fest som spårade ur något rejält. Levde vildmarksliv i Ensro med min kära klass & paralellklassen där vi vandrade två mil i spöregn och paddlade en vinglig kanot, vi skrattade även ihjäl oss - hela tiden. Köpte en iPhone 4. Jag fyllde 19. Förälskade mig i bandet AiluCrash. Fick en jättesöt lapp av klassen om vad de tyckte om mig. Var på riktigt roliga fester. Beställde studentmössa, studenttröja och tuta.



OKTOBER
Var på en miljon studiebesök på olika gruppboenden. Hade show med klassen där jag var både konferencier och Hannah Montana. Jag, Linda, Oskar och Sebbe var på "Abduction". Jag byggde upp mitt mål att bli polis. Jag hade 247 besökare på devote (min förra blogg). Mycket i skolan. Jag började bli mer negativ.. ajajdå. Blev beroende av energidricka, cola light och geisha, haha. Blev sviken av N.. flera gånger. Firade halloween med hjärtat och familjen.



NOVEMBER
Började filma min & Lindas film till projektarbetet. Var på Halloweenparty i Engeltofta, vilket sög pga för mycket folk och blev bestulen av jacka, leg, pengar och nycklar. Jackan och leget fick jag tillbaka iallafall. Fick årets första MVG i att hålla tal. Blev besatt av Wordfeud, haha. Gick på Idol med bästavän i arenan. Gick på Breaking Dawn part 1 med hjärtat, bästavän & Oskar - så fin film! Firade två år med Linus. Gjorde en studentkalender i skolan. Bestämde mig för att vara med på julshowen.



DECEMBER
Var på SACO-mässa i Stockholm och lyckades plocka med mig en massa grejor hem. Gick på Nelly Catwalk med tjejerna på Goya och fick hem en goodiebag! Fick hem min nyårsklänning. Snön kom till Gävle, och den smälte bort. Mer studiebesök. Lärde känna en riktigt awesome vän, Patrick! Asgarvade med tjejerna åt den legendariska korven. Hur mycket plugg som helst, och rep inför julshowen. Fixade trailern till vår film som härmed är klar. Lärde ut improvisation för ettorna. Julshowen! Julafton. Mellandagsrea. Nyår. Ett bra och fint slut med världens bästa människor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0