Tips för er nagelbitare!

Här har ni ett tips som jag VET fungerar, för har varit en extrem nagelbitare själv från sedan jag fick tänder tills mars i år. INHANDLA LÖSNAGLAR! Givetvis den korta modellen, för att det inte ska kännas så obehagligt och konstigt. Själv började jag med lösnaglar förra sommaren, men varje gång jag tog bort de började jag bita efter ett tag igen.. så ha tålamod, har man bitit länge är det svårt att sluta. Iallafall så var det för mig!

I februari detta år hade jag lösnaglarna på i lite mer än två veckor (det rekommenderas egentligen inte då det bildas en MASSA bakterier under dem) men gjorde det ändå för ville verkligen inte börja bita igen. När jag tog bort dem sen hade de växt otroligt mycket! Så då lackade jag på med genomskinligt lack, stärkelse osv så jag inte skulle röra dem igen då de var så fina och långa. Och det fungerade superbra! Idag är mina naglar jättefina, lagomt långa och biter inte alls på dem längre :) Om jag nu skulle det är det på med lösnaglar igen!

Finns i de flesta affärer som t.ex. H&M och Åhlens, för ungefär 80-90kr!

Positivt med lösnaglar: Sjukt snyggt, bra mot nagelbitare och man kan pimpa dom med lack osv.
Negativt med lösnaglar: De kan gå av om man inte är försiktig, kostar en slant och limmet är verkligen drygt då jag ofta är klantig av mig och inte stänger korken ordentligt.. ja, kan säga att det hamnar lim överrallt.


Före- och efterbilderna. Första bilden är tagen förra sommaren och den andra nu i år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0