Dagens tips

Här har ni ett tips att ta vara på: TÄNK POSITIVT. Det värsta jag vet är folk som klagar på allt och alla hela tiden och säga att livet suger blablabla, visst, alla känner så ibland och det kan man inte göra något åt. Men istället för att göra dig själv ännu mer negativ eller deprimerad, gör sånt du mår bra av istället! Ta ett bad och lyssna på musik, ut och träna eller träffa en vän! En viss person lärde mig för några år sedan hur man lärde sig tänka positivt, och jag är väldigt glad över att han lärde mig det. Det är svårt att förklara, och svårt att alltid få det att stanna kvar. Men man ska alltid tänka, så fort något dåligt händer: Det kunde varit värre. Och det går över. Hur dåligt det än verkar vara så blir det alltid bättre tillslut. Efter regn kommer solsken.

Kommentarer
Postat av: Ika

Word!
Håller med, hatar folk som ALLTID klagar, jag menar visst allt känns skit ibland men det blir ju inte bättre av att klaga :)

Svar: Jomenprecis! :]
Sarah Norling

2012-08-22 @ 14:30:07
URL: http://emelieeriika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0